En uppslagen bok



En bok ligger uppslagen i mitt knä. Den ligger med ryggen uppåt. Titeln ”Tillsammans är man mindre ensam” slår emot mig som ett knytnävsslag rakt i ansiktet. Är det så enkelt? Den man delar allt med ska finnas. Man slipper känna sig ensam. Det handlar om kontakter. Antar jag.

Jag slänger undan luggen från ansiktet och kastar samtidigt en snabb blick ut genom fönstret. Mina ögon har blivit tomma. Precis som alla de andras.

Jag tittar ner på mina fingrar som rör sig över tangenterna. Ett par ringar glimmar på fingrarna. Billiga guldpläterade ringar med vita plastdiamanter. Det duger för mig. Lite mer glamour i dagen. Mitt i all den skitiga snön.

Tillsammans är man mindre ensam. Kommer det en dag sitta två ringar på mitt ena ringfinger? Fina ringar i äkta guld? Kommer jag att ge någon ett löfte om äkta kärlek. En kärlek som ska ta oss genom allt. Genom glädje och genom sorg.

Jag kastar en blick på klockan. Hör det plinga till i högtalaren när någon med en röst utan inlevelse ropar upp tågen som står inne på spåren. En röst helt utan entusiasm. 40 minuter kvar. 40 minuter tills jag kan slappna av på bussen.

Efter en konstig halvdeppig dag blev det mycket skratt under en föreställning av Jean Da Man. Men så sitter man ensam igen. Massor av människor runt omkring sig men ändå känslan av att vara så otroligt ensam. Och jag har ett bra liv! Med otroligt underbara vänner och fina människor som hjälper mig framåt i dagen. Så varför känner jag mig då så ensam?


Spår
Skrivet av: linda

du kmr aldrig vara ensam, im here och tänker inte gå någonstans! Du är obeskrivligt underbar flickan och den som inte ser det är blind!!!! Älskar dig vännen<3

2010-02-03 @ 08:01:26
URL: http://smashintoyou.blogg.se/
Skrivet av: Jim Friberg

CoOooling =)=)

2010-02-13 @ 15:03:03
Skrivet av: EyMy

Sv Jim Friberg:

tack :D känns ju skönt att någon tycker det ;)

2010-02-13 @ 15:54:19
URL: http://eymy.blogg.se/

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback