Drömmar


Kreta <3

Vaknar upp. Känner pulsen slå sjukt snabbt. Ögonen far över väggarna på jakt efter drömmarna som försvann. Som om de glider mig ur händerna. Lakanen klibbar mot kroppen men kan inte bli kvitt tankarna på att det var drömmar som kommer tillbaka igen. Drömmer som kommer på nätterna men som glider bort så fort jag öppnar ögonen.


Sömnen stördes igen. Vaknar flera gånger per natt. Hur ska jag kunna va pigg när jag inte kan sova ? Tar ett djupt andetag, vänder på mig och somnar om igen. Så svårt kan det inte vara. Tankarna glider undan och drömmarna tar över igen. Vaknar av klockan på morgonen insnodd i underlakanet. Kommer inte loss. Försöker nå mobilen för att stänga av alarmet men armen har somnat. Försöker vrida på mig för att nå med andra armen men jag sitter fast i lakanet. Bara inte syster vaknar så kan det vänta en stund..

Slänger benen över kanten och reser mig upp så att lakanet faller till golvet. Försöker få liv i armen igen och stänger av alarmet där volymen bara stegras mer och mer. En ny dag. Nya chanser. Nya möjligheter. Nya chanser att sova på bussen..

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback