En tung trötthet


Jag och Syster på Kreta <3

Känner hur ögonlocken blir tyngre ju högre vibrationerna blir. Kroppen säger åt mig att släppa efter. Att låta sömnen ta över för en stund. Men jag vågar inte. Rädd för att missa. Till slut vinner de i alla fall. Jag var svag. Jag förlorade igen..


Jag rycker till när jag vaknar av en röst. Han vill iväg. Nacken värker. Sömnen hänger fortfarande i kroppen. Den vill inte släppa taget än. Jag hoppar av och går genom dörr efter dörr. Men går som i ett tomrum. Registrerar inte människorna runt omkring mig. Inte skyltar. Inte intryck. Allt går med automatik. Som om jag går i sömnen. Sträcker på mig. Drar armarna både bakåt och framåt men blir inte av med tröttheten i musklerna.

Åker fram och tillbaka och hit och dit. Utan att komma någonstans. Landskapen ändras utanför fönstret men det känns inte som om jag kommer vidare. Tröttheten bromsar hela mig. Jag är jättelycklig ! Men så otroligt trött. Som ett täcke som lägger sig över min kropp och tynger ner hela mig. Som ber mig att släppa taget. Säger till mig att slappna av för en stund. Låta mig flyta bort i drömmar. Ber mig att låta fantasin ta över för en stund. Låta kroppen och huvudet vila.

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback