Stående på svensk mark igen


Vi skulle försöka oss på att ta grekisk buss till Chania, fd huvudstad och numera Kretas näst största stad


Med fötterna på svens mark igen huttrar jag till. Skillnad mellan 28 och 10 grader blev större än jag trodde. Men kroppen anpassar sig snabbt och det sista jag känner innan jag kliver in på Landvetter i Göteborg från planet är hettan från benen och vänster underarm. Det blev visst lite väl mycket solande sista dagen med för låg och för lite solskyddsfaktor. Sånt som händer.

När jag vaknade nu på morgonen spred sig en varm känsla i kroppen. Jag är hemma. Hemma hos alla underbara människor igen som jag har saknat mer än jag trodde var möjligt. Jag ligger en stund och bara lyssnar på tystnaden. En mjuk säng med svala lakan. Varenda centimeter i rummet som jag känner lika bra som mina egna händer. Öppnar fönstret på vid gavel och bara andas in den svala luften. Långa djupa andetag som kyler ner hela kroppen på ett skönt sätt. Lutar kinden mot fönsterbrädan i sten. Känner kylan lämna avtryck på huden.


Det finns så mycket ord i mitt huvud. Så många historier. Så mycket jag vill berätta. Ska sortera igenom alla bilder från veckan. Tänkte försöka dra lite historier med bilder parallellt (*stavning*) med de vanliga blogginläggen. Lovar inget men ska göra ett bra försök ;)

Grattis till alla studenter som avslutar skolan idag ! Bara ett år kvar.. Så glad för eran skull nu :D


Stora kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback