Is under fingrarna



Tankarna rullar runt i huvudet. Som iskulor som bara rullar runt i huvudet. Dom rullar runt och väntar på att få smälta. På att de ska få rinna ut som vatten ut i kroppen. Sprider sig ändå ner i tårarna. Rinner ut i fingrarna. Fingrarna som är kalla och nerkylda. Nedkylda av kalla iskulor. Tankar som sprids från fingrarna ut över tangenterna. Som blir svart text på vit bakgrund.

En kall fläkt smeker mitt ansikte. En kall fläkt som blåser in genom fönstret. Värme och kyla blandas. Jag sluter ögonen och bara njuter av kylan mot hettan i mitt ansikte.

En skön eftermiddags promenad. Snön som knastrar under skorna. Solen som värmer ena sidan av mitt ansikte. Jag stannar och bara tittar. Tittar rakt ut över landskapet. En utsikt på flera mil. Mäktigt... Det är det enda ord jag kan sätta på just det ögonblicket. Allt glittrar i vitt och silver. Fortsätter gå. Höjer huvudet och drar ett djupt andetag. Känner kylan sticka i lungorna.

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback