Våren är här tillsammans med de blå



Solen lyser rakt mot mina pilotglasögon. Jag blundar en stund och låter ansiktet värmas. Stannar och bara tittar på människor som går förbi. De ser inte mina ögon där bakom glasen. Jag älskar spegeleffekten... Hoppar på bussen och faller ner på ett tomt säte. Släpper bagen på sätet bredvid. Våren är tillbaka. De blå bussarna är mer blå. Fina och rena. Kanske de kommer hålla tiderna det här året. Det där tror jag inte ens själv på...

Solen glittrar i halsbandet när jag går från busshållplatsen. Musiken dunkar i öronen. Jag vänder ögonen åter mot solen. Luktar på våren...

Spår
Skrivet av: Rebecca

Vår är underbart även fast jag nyser ^^

2010-04-15 @ 15:51:35
URL: http://beccccis.blogg.se/

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback