Var glad över det du har


Nu är det gamla håret borta, bild kommer :)

Slår upp ögonen och försöker se något i mörkret. Urskilja detaljerna. Det slår mig hur kompakt svart allting är. Sätter mig hastigt upp och drar upp rullgardinen. Dagsljuset från en grå och regnig dag slår emot mig. De grå molnen skrattar åt mig. När jag var sjuk och inte fick gå ut då var det fint men idag när jag ska träffa min underbara pojkvän då är det dåligt väder.


Armen vrids i ett konstigt läge och jag slutar skriva för en stund. Den här dagen var planerad. Bara inte till idag. Men det blir ju en bra dag ! :)

"Jag har det bra, mitt liv rullar på
Ibland har jag tråkigt, vad sakta tiden går
Men oftast har jag roligt, då känns allting bra
Idag är en bra dag, idag är det bra

Tänk om man satte allt i perspektiv
Man kunde vara fattig och sjuk i ett annat liv
Inte ha några vänner, familj eller nån hund
Ingen som bryr sig om en, ens för en liten stund

Men jag har det bra idag
Jag har det bra idag
Det är en vanlig dag och jag har det bra
Jag har det bra idag"

Så ta vara på vad du har och var lycklig över det för en dag kan allting vara borta. Och nu tänker du att det där händer inte mig. Jo det kan det faktiskt göra ! Imorgon kan det vara du som inte har en bra dag längre...

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback