Kalla fingrar och en blå overall



Plockar ut bordet. Litet och runt med två stolar. Slår upp matteböckerna och börjar räkna. Händerna blir kallare inuti skinnhandskarna. Trycker igång musiken på datorn på bordet. Sänker huvudet och tittar ner i boken. Något oranget blinkar till i ögonvrån. Konstigt att jag inte kan låta bli msn...

Jag blundar ett tag. Känner med handen på huvudet. Kransen som lillasyster bundit ligger kvar. Känner en svag vind blåsa över ansiktet. Lite kyligt men det går bra när solen värmer.

Jag tittar ner på mina knän. Sitter i en blå, smutsig overall med hål på båda mina knän. Hål lite överallt ärligt talat. Inte mitt fel ju. Den har hängt med länge och varit pappas. Svetsloppor som gjort hål på det blå tyget och skapat svarta ringar i tyget. Jag drar av de tunna handskarna för att kunna svara på msn. Det blinkar oranget igen. Okej, lika bra att lägga bort böckerna. Vet att jag ändå inte kommer kunna räkna nu.

Fingrarna blir kallare och kallare. Jag lägger dom på knäna och bara låter dem värmas av solen. Skriver ett tag till. Funderar över dagen. Gick upp vid åtta och gick ut för att rulla ner min blåa älskling till garaget. Mopeden som jag svurit över många gånger. Men ändå min. Något som jag vet hur det fungerar. Fingrarna blev skitiga. Fläkta naglar och smuts i ansiktet. Men den gick igång. Kylan tog andan ur mig när jag på väg hem igen drog full gas. Ett leende spred sig över ansiktet. Frihet.

Nu med lunch i magen och solen som värmer ansiktet så njuter jag. Det är ändå skönt. Ett par plusgrader och livet lever som det ska :)

Hur har eran dag varit so far?

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback