Nerskvätt av brandbil



När jag och Linda skulle gå till KaKaOO och hämta mina saker. När vi nästan var framme vid resecentrum hör vi att det kommer en ambulans. Jag som gick längst ut gick in mot Linda för att inte bli nerskvätt av slask. De körde förbi oss med blåljus och sirener. Det gick bra och vi fortsatte, torra, att gå.

Någon minut senare så kommer det en polisbil och kör förbi oss. Vi börjar fundera på vad som har hänt men det verkade inte vara så akut när polisen kom för de körde ganska sakta och vi blev inte nerskvätta den här gången heller...

Så när vi nästan är framme vid resecenturm så kör plötsligt en brandbil förbi. Jag och Linda var precis på vä förbi en stor stor slaskpöl. Och hörde inte brandbilen... EyMy skrek, Linda skrek, och EyMy blev jätteblöt!  Vi börjar skoja om att säga till KaKaOO att vi inte tycker om räddningstjänsten. Då ser vi hur de svänger in vid resecentrum.

EyMy: "Oh...noo..."
Linda: "Tänk om de kommer hit!"

Vem hoppar ur brandbilen? Han som körde! Och börjar gå rakt emot oss, haha. När han kommer fram börjar han prata på riktigt äkta norrländska! Så gryymt härlig den dialekten är!! Han frågar flera gånger hur det gick om vi blev väldigt blöta och sen sa han förlåt en massa gånger. Sen när han ska gå säger han dessutom "ja, jag hörde ju hur ni skrek.."

Haha, ska gå dit och kräva ett par vantar av dem, mina händer blev ju kalla av slasket ;)

Kramar
//EyMy <3


Spår
Skrivet av: Linda

fy vad vi skratta sen XD<3

2010-03-02 @ 17:58:02
URL: http://smashintoyou.blogg.se/
Skrivet av: Em

Vad gulligt av han! Och ett besök på brandstationen hos brandmännen är väl inte helt fel... :D

2010-03-03 @ 16:18:22
URL: http://egoinasmamma.nu

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback