I gotta go back, back, back to school again



I gotta go back to school again
 efter nästan en hel vecka hemma. Usch, jag hatar att va sjuk ! Att vara ledig och hemma och att vara sjuk och hemma.


Jag låter fingrarna vila. Tonerna från pianot dör ut. Blicken vilar tomt på papprena. Jag höjer handen. Fingrarna riktar pennan mot blocket. Men stannar upp och bara tittar. Tappade tråden. Sätter pennan i munnen och sätter fingrarna på tangenterna igen. Spelar igen och skyndar mig att skriva innan jag tappar tråden.

Orden rullar ur munnen. Tonerna sjunker och stiger och trycket mot tangenterna ökar. Jag vill inte sluta. Jag vill höra. Det är som om jag står bredvid och bara tittar på. Tonerna fyller rummet. Jag vill inte att det ska sluta. Försöker att inte tänka. Försöker att bara spela. Bara finnas...


Kramar
//EyMy <3


Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback