Tunga ögonfransar


Värmen omsluter mig. Känner det mjuka tyget mot mina bara armar. Jag drar upp fötterna på stolen och kryper ihop över knäna. Ögonfransarna tynger ner ögonlocken. Jag känner hur jag sjunker längre och längre ner mot bordet.


En hand på ryggen väcker mig. Jag rycker till och känner huvudet ryckas upp. En röst som säger god morgon. Ont i axlarna. Värken går upp i nacken. Men inte för sömnen. Smärtan fanns där innan. Lutar huvudet mot händerna och försöker få ordning på kroppen. Benet som har somnat. Händerna som är iskalla.

Sätter försiktigt ner fötterna på golvet. Testar styrkan i benen. Testar så jag kan stödja på de bortdomnade benen men vågar inte ställa mig upp. Tankarna har stannat som vatten i en stilla sjö. Jag är för trött. Kan inte koncentrera mig. Orkar inte. Jag tar tag i tankarna senare. Alla känslor som flyger kors och tvärs i rummen.


Konversation. Är det så svårt ? En vän man litar på. Kan man prata om precis allt ? Känslor som man inte vill känna. Tankar man inte borde ha. Skjuter som pilar rakt emot mig. Jag försöker försvara mig. Men ingen har lärt mig hur man försvarar sig mot tanke-pilarna. Pilar av ilska, sorg eller bara ensamhet. Kärlek och glädje. Hur skiljer man på dem ?

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback