En underbar vanlig dag

Känner varje sten genom skosulorna. Musiken dunkar i öronen och blandas med skratten. Glada människor. Lyckliga människor. Fingrarna är stela av kylan. Solen värmer men fingrarna är kalla. Drar in dom i ärmarna på skinnjackan. Försöker böja på dem för att få lite värme i dem.


Jag hör mitt eget skratt. Det är som att alla rörelser går på automatik. Men jag är lycklig ! Tankarna glider iväg ibland men oftast så är jag har precis just nu. Glädjen sprider sig i kroppen. Går omkring med ett stort leende på läpparna. En fin kväll med Linda <3.

Så sitter vi på tåget hem. Passerar samhälle efter samhälle. Mobilen som vibrerar i innerfickan. Tröttheten lägger sig som ett täcke över mig. Känner hur ögonlocken blir tunga men jag vågar inte blunda. Vill inte vakna upp i Skövde utan något tåg som går tillbaka... Kylan slår emot mig när vi kliver av. Men det är härligt. Jag vaknar till för en stund.


Vi går snabbt och jag hör hur andningen blir snabbare. Vi går fort. Inte för att det är kallt. Nej för att det är skönt. För att jag tycker om känslan av den kalla luften som sticker i lungorna. Att känna att man har fått upp ett lagom tempo och att man mår bra av det. Det är en känsla jag älskar.

Vad har ni gjort för kul idag ?

Kramar
//EyMy



Tagen av Linda <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback