Halsfluss..


EyMy + KnaZ = FluM (på skolavslutningen)


Jag vrider huvudet långsamt. Ett konstant dunkande stör alla tankar. Musiken gör inget, det gör ingen skillnad om jag stänger av den eller inte. Den nygjorda soppan värmer skönt i halsen när jag tvingar mig själv att svälja. Smärtan bränner men slutar så fort jag svalt. Fingrarna som dansar över tangenterna är kalla. Sånt som händer... Eller hur ?


Jag lutar huvudet bakåt för en stund. Känner hur musklerna slappnar av. Smärtan är längre bort än vanligt för en stund. Kärleken i hjärtat värmer mig. Det och mina underbara vänner är allt jag behöver för att stå ut med smärtorna. Jag vet ju att de kommer gå över snart. Så är det alltid :)

Skålen som är halvfull. Smaken av de olika grönsakerna. Pappa som lärde mig. Mmm... En timme kvar innan jag sitter på bussen in till stan. Ett besök på Vårdcentralen för halsfluss. Är jag konstig om jag hoppas på medicin ?

Kram
//EyMy <3

Pippi Långstrump: "Det är ingen ordning på allting. Det går inte hitta varenda sak!"

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback