Vinterkyla



Kylan slår emot mitt ansikte. Ett vitt moln från munnen. Fuktig luft. Jag drar upp axlarna. Känner den mjuka halsduken gå över mina kalla och torra läppar. Mina ögon rör sig över miljön. Ser hur allt täcks av vita kristaller. Som små, små stjärnor som sitter längst ut på alla löv. Jag ler bakom den svarta halsduken. Känner hur lyckan sprider sig i kroppen. Händerna klädda med randiga fingervantar är djupt nedtryckta i fickorna.

Skärpet på kappan är spänt över höfterna. Svart, svart, svart. Mitt i allt det vita, gnistrande. Jag gillar vintern. Hur kylan biter i varje del av synlig hud. Att känna hur fingrarna blir stelare och stelare när man skriver. Att känna att man borde ta på sig vantarna igen. Men jag vet. Värmen kommer ju tillbaka. Bara lite till. Några meningar till.
Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback