Varm choklad

Kärlek. Värme. Glädje. Som varm choklad. Rinner ut i hela kroppen. Sprider sig.

Jag lutar huvudet över muggen. Inte för långt bort. Inte för nära. Ångan värmer mitt ansikte utan att bränna. Jag blundar en stund. Känner hur ångan svalnar mot mitt ansikte och bildar fukt. Fukt som små, små vattendropper på mina ögonlocken. På mina kinder. I pannan. Tar en klunk. Känner hur det bränner i munnen när jag smakar på chokladen. Låter alla smaker komma fram.

Så lite av varje. Alldeles lagom. Rätt smaker. Rätt kombination. Kakao och socker som blandas med ovispad grädde på precis rätt sätt. Varmt vatten, så varmt att det precis slutat koka. En liten, liten nypa chilli. En klick vispad grädde. Helt rätt. Som det ska vara. Enkelt. Men ändå så viktigt med exakt precision..

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback