Ekonomi...pengar...insättning...uttag...uttag...uttag...

Pengarna rinner mellan fingrarna. Snart kommer det ett par riktigt stora utgifter. Eller ja, massor framöver. Hur ska jag hålla ihop ? Hålla skeppet flytande ? Jag tar alla jobb jag kan få tag på men får det ändå inte att gå ihop..

Jag behöver hjälp.. Men var ska man hitta den ?

Spår
Skrivet av: Anonym

Utgifterna betyder mer för ekonomin än inkomsterna. Försök hålla nere utgifterna så kommer det nog gå bra. Konsumtionssamhället lockar till utgifter, men behöver vi allt det där? Titta ut genom fönstret på himlen, så vacker, titta på den du håller kär, harmoni, titta på dina vänner, värme. I vårt pengarika samhälle lider vi sällan brist på något som är viktigt för själva livet. mat, kläder, tak över huvudet. Resten är lyxkonsumtion.

2011-02-02 @ 12:33:20

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback