Skolcafeterian


Taget av KnaZ <3

Sjunker ner på bänken. Lutar huvudet mot teglet bakom. Fler och fler morgontrötta elever droppar in i små grupper i cafeterian. Ett behagligt sorl höjer sig mot taket.

Jag motstår viljan att köpa något. Måste spara... Fyller på LOKA-flaskan med hemma bubblat vatten. Eller ja, skol bubblat.

Mobilen vibrerar i innerfickan på skinnjackan. Känner att jag hoppar till lite. Satt i andra tankar. Tittar ner på de nyinköpta skorna. Det sved i plånboken men det känns bra nu efteråt.

Tittar på klockan och märker att den har sprungit iväg igen. Förstår inte hur tiden kan gå så fort när jag bara låter tankarna vandra. Det är som om människorna jag iaktar tar min tid. Som om de suger ur tiden ur mig och får klockans visare att snurra fortare.

Plockar ner mina prylar i väskan och drar igen dragkedjan. Idrott på g..

Händer hos er idag ?

Kramar
//EyMy <3

Spår

En kommentar till mig - En kommentar till dig ^^

Namn:
Du kommer väl tillbaka ?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback